InfoMigjorn, revista digital sobre llengua catalana [10.400 membres]
 
Butlletí número 512 (dijous 16/06/2011) - Continguts triats i enviats per Eugeni S. Reig
 
 
 
3) Articles d'Albert Pla Nualart
 
 
 
6) Curs "El català com a llengua estrangera: eines i estratègies"
 
7) Francesc Gisbert - Educació: més que indignats
 
 
 
 
 
12) Demà en InfoMigjorn Cap de Setmana
 
 
1)
 
Publicat en indirecte.cat dilluns 6 de juny del 2011
 
 
Joan Lladonet
 
La FAES, reducte de savis i pensadors del PP comandats per l'expresident Aznar, és la fundació on es couen les mesures que ha d'adoptar el PP en tot l'àmbit estatal. Des de fa uns quants anys tenen entre cella i cella l'eliminació de l'euskera, el gallec (galaicoportuguès) i el català (inclòs el català que anomenen com a valencià al País Valencià). L'asseveració anterior la demostra la frenada que s'ha fet a Euskadi, únic lloc on es permetia la separació de l'alumnat per qüestió de llengua i després que s'hagués demostrat el fracàs d'aquesta manera d'actuar, quan es volia passar al mètode de conjunció que s'usava als Països Catalans, aquesta qüestió s'ha impedit; al País Valencià, el conseller Alejandro Font de la Mora vol suprimir les poques línies que queden en català, amb l'excusa de fer un ensenyament plurilingüe, i a les Illes, el futur president de la Comunitat vol eliminar el català com a llengua vehicular de l'escola i que els pares triïn la llengua d'ensenyament com si d'una petita Babel es tractàs i també recorrerà a l'ensenyament plurilingüe per aconseguir que el català sigui utilitzat a les assignatures “maries”.

No, no m'he oblidat del gallec (que van aconseguint divorciar-lo del portuguès), sinó que us faré cinc cèntims de com ha anat allà la implantació d'aquest model plurilingüe, a partir d'una entrevista feta a Carlos Callón, president de la Mesa per la Normalització Lingüística. A partir d'ara, us resumiré les seves paraules i en trauré algunes deduccions:

Pensa que Galícia ha estat un banc de proves amb la idea d'estendre la involució lingüística i cultural a la resta de l'Estat. Han reduït l'ensenyament en gallec teòricament a un terç, quan en realitat és molt més, tenint en contra sindicats, associacions estudiantils i moviments de renovació pedagògica. És un pla dissenyat a Madrid que pretén fer retrocedir totes les llengües que no siguin el castellà. Hi ha problemes de tota casta, com és el cas de centres que fan en gallec la religió i l'educació física, però n'hi ha altres que no avancen en el trilingüisme, perquè s'aferren al fet que el decret parla del 50% en gallec i el 50% en castellà i anar introduint l'anglès com a llengua vehicular a mesura que es pugui.

Pens que aquesta és una opció a tenir en compte a l'hora de la resistència, ja que no augmentaran les despeses en el sector de l'educació ni hi ha mestres suficients preparats per fer l'ensenyament en anglès.

Carlos Callón continua explicant que allà la llibertat d'elecció a infantil ha consistit a demanar als pares en quina llengua parlaven als seus fills i segons responien gallec o castellà, s'apuntaven a una llista o a una altra. S'ha de tenir en compte que un 40% de famílies varen respondre que parlaven als fills en gallec i només hi fan les classes un 10% de l'alumnat. A Núñez Feijoo li varen demanar per què existia aquest desfasament i va contestar que les majories decidien sobre les minories.

Per tant, aquí vull fer un incís per avisar que no pensen enviar dos mestres a una escola (un per al català i un altre per al castellà), sinó que els i les mestres seran els mateixos o les mateixes i les classes es faran en una llengua o en una altra segons el que hagin dit la majoria de pares o mares. Així que envien l'elecció de llengua a porgar fum, perquè pensen que la majoria, especialment a les ciutats, triaran la llengua castellana.

Callón va explicar que el decret assenyala que les humanitats es facin en gallec i les científiques i tècniques en castellà. Això significa que queda prohibit fer les matemàtiques, la física, la química, etc. en gallec i les editorials deixen de publicar material en gallec sobre aquestes matèries. També va afirmar que la presència del gallec en l'ensenyament no universitari, segons les avaluacions més optimistes, és d'un 25%.

El professorat ha reaccionat molt bé i pot servir de model davant la determinació del PP valencià i del de les Illes que volen destruir tot el que s'ha fet durant uns trenta anys a l'escola per la normalització del català. Allà, a Galícia, molts professors i professores de ciències han lliurat un escrit a la Xunta de Galícia i han dit que continuaran fent la seva assignatura en gallec encara que els expedientin i no els poden expedientar, perquè set organitzacions han recorregut el decret que continua “sub-judice”.

Els elements que ens poden ser útils cara a una confrontació del PP contra el català a les escoles a partir de qualsevol decret és recórrer-lo, tenint en compte la Llei de Normalització, l'Estatut i la Constitució, a més de l'objecció de consciència del professorat, i encara els haurem d'agrair que es posi en marxa una immensa mobilització i reacció socials, que serà molt positiva.
 
2)
 
 
Més de vuitanta nous termes s'han incorporat recentment al català fruit de la tasca de fixació terminològica que duu a terme el Consell Supervisor del TERMCAT.
 
El circ, i concretament el sector de l'acrobàcia, és un dels àmbits de què s'incorporen més termes, tots consensuats amb un nombrós grup d'especialistes que han treballat conjuntament amb terminòlegs del Termcat: àgil, portador -a, banquina (amb el sinònim cadireta), cascada, estafa (amb el sinònim estrep), patxisca, perxa d'equilibri, polpiruet, etc.
 
També cal esmentar els termes de l'àmbit de la música, amb instruments d'origen indi, com ara citra vina (un instrument molt popular de la família dels llaüts), dhol, dholaka, ghata, khanjira o sarod; el cinema (stop-motion); la botànica (baia de goji); l'agricultura (llavor pel·liculada, llavor pindolada) o l'explotació animal.
 
De l'àmbit de la farmacologia, en evolució constant, s'han fixat neologismes de l'àrea de la recerca de medicaments com cribratge d'alt rendiment, per a l'anglès high-throughput screening; compost prototip, per a hit compound; compost precandidat, per a lead compound; candidat a fàrmac, per a drug candidate, o compost de reserva, per a back up compound.
 
També són destacables, finalment, els termes relatius a la sociologia (per exemple, família monoparental femenina, en comptes de la forma inadequada família monomarental); el comerç (consum proactiu, per exemple, per a l'anglès prosumerism) o la informàtica (icona de web, com a alternativa a l'anglès favicon; miniaplicació enllaçada, per a favelet o bookmarklet; remescla, per a mashup, etc.)
 
Tots aquests nous termes, amb les corresponents definicions, són consultables al web del TERMCAT, a través de la Neoloteca http://www.termcat.cat/neoloteca
 
 
3)
 
Articles d'Albert Pla Nualart
 
(Setmana del 30 de maig al 3 de juny)
 
 
Publicat en el diari ARA dilluns 30 de maig del 2011
 
 
-------------
Publicat en el diari ARA dimarts 31 de maig del 2011
 
 
-------------
 
4)
 
Entrevista publicada en el blog de Francesc Viadel dimarts 7 de juny del 2011

Joan Manel Tresserras: “A l'Estat espanyol i al govern valencià tant els hi fa la recepció de TV3 al País Valencià”

Entrevista de Francesc Viadel a l'exconseller català de Cultura, Joan Manel Tresserras publicada al número 55 de la revista Caràcters corresponent a maig de 2011.

 

5)
 
 
 
Hem obert una nova secció a la página web del Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades www.gela.cat
 

Es tracta d'una secció de blocs que tenen com a tema principal la diversitat lingüística. De moment, hi hem posat els cinc dels quals ens arriben més visites a la pàgina, però segur que en coneixeu d'altres o en sou autors. Si ens feu arribar nous enllaços, ens els mirarem i, si s'ajusten als criteris, els afegirem.

 

La nostra intenció és establir vincles amb persones i grups interessats en la diversitat lingüística. Aquest és el criteri bàsic de selecció.

 

Rebeu una salutació cordial de tots els membres del GELA.

 

M. Carme Junyent

 
6)
 
Curs
 
"El català com a llengua estrangera: eines i estratègies"
 
El Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona organitza la 7a edició del curs "El català com a llengua estrangera: eines i estratègies". El curs compta amb el reconeixement de l'Institut Ramon Llull i atorga 1,5 crèdits de lliure elecció per a estudiants de la UAB.
 
En podeu trobar més informació a http://www.uab.es/dep-filologia-catalana/cle/

 
7)
 
Publicat en la web de RADIO ALCOY dilluns 6 de juny del 2011
 
 
Francesc Gisbert
 
Fa uns quants anys, quan tot el món aspirava a ser ric, i podia comprar-se un cotxe o una casa a força d'hipotecar-se tota la vida, hi havia persones que parlaven de la crisi del sistema educatiu. Els professionals alertaven que l'estudi no tenia prestigi social, que faltaven docents, que molts estudiants abandonaven els instituts sense titular per posar-se a treballar d'obrers i cambrers, que calia renovar els continguts i la metodologia, que no invertir en educació destruïa el futur de la joventut… Els nostres governants, en plena bonança, estaven massa ocupats creant parcs temàtics insostenibles, polititzant la direcció tan encertada dels nostres bancs i caixes, organitzant circuits de fórmula 1 i competicions de velers per situar València en el mapa del món.
 
Però tots els desgavells anteriors poden dissimular-se a la perfecció, si convertim l'educació dels nostres fills en un cavall de batalla. Com? Seguint uns consells ben senzills, el decàleg del conseller ideal:
En primer lloc, és imprescindible col·locar al capdavant de la Conselleria d'Educació algú amb mà dura, segur de si mateix i de fermes conviccions. Per aconseguir-ho, has de ser una persona sense la menor capacitat de diàleg, de formes dictatorials, enemic declarat del sector públic: expedienta directors per posar fotografies teues cap per avall; instrumentalitza els inspectors com una espècie de Gestapo i policia política; nega't a acceptar ordinadors portàtils perquè provoquen miopia; exigeix que l'assignatura d'Educació per a la Ciutadania s'impartisca en anglés (si els alumnes no entenen les explicacions, que s'aguanten); no dimitisques mai de la vida, ni quan el Tribunal Superior de Justícia declara il·legal aquesta decisió; ah, i el més important, desmunta el sistema públic, a poc a poc però sense pausa, per fomentar la matriculació en centres concertats. Allí, en l'empresa privada, si algun professor es queixa, l'amenacen d'enviar-lo al carrer i llestos.
 
En segon lloc, un bon conseller ha d'esforçar-se perquè cada vegada siga més difícil ensenyar. Augmenta el màxim d'alumnes per aula a 35, tant en pública com en concertada. Que no caben a l'aula? Per a què estan les finestres? S'obrin i que traguen els caps i les cames. A menys grups, menys professors. A menys professors, menys inversió. A menys inversió, pitjor qualitat de l'ensenyant, més massificació, més fracàs escolar.
 
En tercer lloc, un bon conseller no ha d'oblidar perseguir allò que funciona bé o té prestigi. Mentre que totes les estadístiques i proves externes situen la nostra autonomia a la cua en nivell educatiu, demostren amb xifres, enquestes i amb el dia a dia, que els grups d'ensenyament en valencià han obtingut, any rere any, resultats acadèmics molt superiors a la resta. La prova és que la demanda de les famílies per matricular els seus fills en valencià ha anat creixent, ininterrompudament. Una cosa que funciona, en educació, alerta roja! Un bon conseller, hi ha de posar remei. A la disminució de grups i a la massificació habitual, sumaràs l'eliminació de l'actual sistema educatiu de línies, en què els centres ofereixen als pares la possibilitat de triar entre programes d'ensenyament en valencià i en castellà (incorporació progressiva). Diràs que és car, i com que hi ha crisi, tot el món ho creurà. Un dret recollit per la Llei d'Ús i Ensenyament de l'any 1983, aprovada pel consens de tots els grups polítics, i que ara es derogarà i modificarà per voluntat d'un sol partit (tan votat com vulguen, però un sol partit).
 
En quart lloc, un bon conseller ha de dissimular les seues autèntiques intencions. És políticament incorrecte dir que vols carregar-te l'educació i retallar el pressupost al màxim. Dissimula amb una alternativa que sone “moderna”. Quina? Un programa trilingüe experimental, inventat a Galícia, aplicat des de fa només un any, en què les assignatures s'impartiran (teòricament) en castellà, valencià i anglés al 33%.
 
I si només un 5% del professorat té la titulació i els coneixements necessaris per impartir la seua assignatura (història, naturals, filosofia…) en anglés? No seria millor introduir l'anglés des de primària, a poc a poc, respectant l'actual sistema de línies, amb assignatures en llengua estrangera? Els nostres fills arribarien a secundària tenint un nivell acceptable d'anglés, que els permetria entendre les explicacions d'assignatures més complexes. No, fuig! Això seria millorar. I un bon conseller, el que ha de fer, és que el seu departament vaja cada curs, un poc, un molt pitjor.
 
I si la comunitat educativa es queixa, es manifesta i protesta, com ja ha anunciat? No et preocupes. El poble pensa que els mestres són uns malfaeners, que cobren sense fer res, i es posarà de part teua. A més, no heu guanyat les eleccions per golejada? La democràcia i la llibertat són cares, a primera vista. Com també és cara una educació, una sanitat i uns serveis bàsics de qualitat. Ja sé que en plena crisi, i amb els problemes que tenim, a molta gent açò li pareixerà un tema menor. Formar els nostres joves, perquè la majoria puga treballar en alguna cosa més que de peó d'obra o de cambrer (si té sort), és responsabilitat nostra.
 
Francesc Gisbert és professor i escriptor, guanyador, entre d'altres, del Premi Enric Valor.
 
8)
 
Publicat a

Protesta massiva contra l'eliminació de les “línies en valencià”

Concentracions al País Valencià contra el pla plurilingüe de Camps

Barcelona també s'afegeix a l'acció

Enric Orts
 
Un total de 22.000 persones, segons els organitzadors, es van concentrar ahir a la vesprada a València, Alacant i Castelló contra el projecte de decret sobre plurilingüisme del govern de Francisco Camps, que pretén posar fi als programes d'immersió en català a les escoles i que es coneixen com a línies en valencià.

La convocatòria va ser la primera acció multitudinària de tot un seguit de mesures de pressió per exigir la retirada de la proposta, que, segons Vicent Moreno, president d'Escola Valenciana, “és una còpia del model gallec de plurilingüisme”.

“És importantíssim que el valencià estiga present en l'ensenyament des del principi. Els programes d'immersió en valencià han obtingut fins ara uns resultats òptims”, va recalcar Moreno.

La protesta va tenir el suport de tots els partits de l'oposició valenciana, els sindicats i les principals associacions de pares i mares d'alumnes.

Moreno va apel·lar als votants del PP que porten els fills a línies en valencià, i que estan “plenament satisfets de fer-ho”, a “recordar” al partit de Camps que aquesta iniciativa és “una errada”.

La concentració de València, la més nombrosa, va omplir de gom a gom la plaça de la Mare de Déu. La mobilització va tenir el suport dels “indignats” del moviment 15-M. El 18 de juny es convocarà de nou una manifestació a València contra el decret.

Per altra banda, mig miler de persones es van reunir ahir a Barcelona en solidaritat amb Escola Valenciana. La iniciativa va ser organitzada per la Coordinadora d'Associacions per la Llengua i per les entitats de Somescola.cat. La protesta es va repetir a Tarragona.

LA FRASE

Els programes d'immersió en valencià han obtingut fins ara uns resultats òptims
 
Vicent Moreno
PRESIDENT D'ESCOLA VALENCIANA
 
-----------------------
 
Publicat en VilaWeb divendres 10 de juny del 2011
 
 
(amb fotografies i enllaços interessants)
 
9)
 
Publicat a
 
Entrevista a Vicent Flor
 
 
Tere Rodríguez
 
 
Sosté la tesi que el blaverisme, l'anticatalanisme valencià, va condicionar la conformació de la identitat valenciana actual i el sistema polític d'una forma decisiva. “No van ser quatre gats i van tindre molt de poder”, afirma Flor. A la forta implantació social i mediàtica d'aquest moviment, atribueix Flor les “anormals” relacions actuals entre Catalunya i el País Valencià.

Fa la sensació que la passada campanya electoral el PP valencià ha passejat menys el fantasma de l'anticatalanisme.

Perquè es pensaven que la coalició Compromís no entraria en les Corts. En tot cas, jo crec que s'ha utilitzat prèviament a la campanya. El setge a TV3 no va ser casual, ni dificultar l'actuació de Lluís Llach en la manifestació del 25 d'abril, tampoc.

En el seu llibre assegura que el blaverisme no s'ha esvaït completament, però en quatre anys el partit polític que genuïnament el representa —al marge del PP—, Coalició Valenciana, ha passat de 42.679 vots a 12.693.

Els resultats electorals del 22 de maig ens diuen que el PP ha aconseguit establir una hegemonia política al País Valencià presentant-se com el partit que defèn els interessos dels valencians. La tesi és que el blaverisme no ha mort, sinó que ha estat instrumentalitzat i comprat dins un discurs polièdric com és el del PP.

I podria tornar un partit anticatalanista independent del PP, a l'estil de la Unió Valenciana dels anys huitanta i noranta?

Ho veig difícil perquè els resultats no els acompanyen. Ara bé, el que tinc clar és que si hi ha alguna possibilitat que el PP perda la Generalitat valenciana en 2015, el fantasma de l'anticatalanisme, dissortadament, tornarà a aparèixer.

Per què va tindre tant d'èxit el blaverisme?

Per molts factors, entre els quals jo destacaria que no van ser quatre gats, com s'ha afirmat sempre; que van guanyar la batalla dels símbols; que van aconseguir una legítima representació institucional, cosa que va facilitar la seua visibilitat i projecció social, sobretot en el món faller; que va connectar amb el valencianisme sentimental; i que va tindre líders carismàtics com ara Vicente González Lizondo i Rita Barberá.

Vostè critica que el valencianisme d'arrel fusteriana [Joan Fuster], contrari al blaverisme, no ha sabut vendre el seu discurs ni tindre un líder amb projecció social?

Durant la transició es va pecar d'un de excés de racionalisme. Al País Valencià, hi ha un valencianisme que no està ben situat en el terreny de les tradicions i la identitat regional històrica, cosa que el blaverisme aprofita per a estrangeritzar el valencianisme i convertir-lo en una proposta pretesament al servei de l'imperialisme català, quan realment els nacionalistes que vénen de Fuster són els que treballaven pel País Valencià, el valencià i l'autogovern. Crec que s'han de superar errors del discurs del passat i utilitzar el fenomen social de la diputada de Compromís Mònica Oltra per buscar nous líders.

Lamenta el distanciament entre Catalunya i el País Valencià.

El blaverisme, en aquest sentit, va se demolidor i molt efectiu. El més dramàtic és que ha afectat tots els teixits. Econòmicament suposa unes pèrdues anuals de 8.300 milions d'euros. Com a negoci, l'anticatalanisme no és rendible.

Li és incòmode el País Valencià a Catalunya?

A Catalunya, sovint es percep el País Valencià com a producte de l'anticatalanisme i això li provoca un certa incomoditat, però hi ha una valencianofília.

No podem parlar, per tant, de relacions normalitzades a curt termini.

No, però sóc moderadament optimista.

 

10)

Publicat a Le Télégramme.com dissabte 11 de juny del 2011
 
 
 

Interpellé, hier, à Quimper, où il participait aux assises des villes moyennes, le ministre de la Culture Frédéric Mitterrand a annoncé qu'il «soutiendrait un texte sur les langues régionales».

Est-ce un revirement du gouvernement sur les langues régionales? Depuis plusieurs années, il fait la sourde oreille aux demandes répétées d'élus. L'espoir de voir ce dossier débloqué était né en juillet2008, au moment de l'inscription dans la Constitution d'un amendement disant que «les langues régionales appartiennent au patrimoine de la France». La ministre de la Culture de l'époque annonçait un projet de loi pour l'année suivante pour donner corps à cet article. Depuis, le gouvernement a fait machine arrière. En février dernier, Luc Chatel, ministre de l'Éducation, expliquait: «Notre loi fondamentale interdit de reconnaître des droits spécifiques à certaines catégories de citoyens, qui plus est sur des territoires déterminés». En mai, le conseil constitutionnel précisait que l'article introduit en 2008 n'instituait pas «un droit ou une liberté que la Constitution garantit».

Deux positions en deux jours!

Parallèlement, députés et sénateurs ont multiplié les initiatives. Hier, Annaig Le Gars, conseillère régionale, a une nouvelle fois interpellé Frédéric Mitterrand, dénonçant «une vision trop parisienne et un attachement à la culture sélectif». Réfutant toute réticence vis-à-vis des langues régionales, le ministre a répondu qu'il «soutiendrait un texte à l'Assemblée nationale sur le sujet dans quelques semaines qui permettra un certain nombre d'avancées». La veille, à Brest, le même avait pourtant dit qu'il ne prendrait aucune initiative sur le sujet. Tangi Louarn, président de Kevre Breizh et du bureau européen des langues moins répandues restait hier prudent. «C'est un peu la pagaille. Les sénateurs viennent de s'emparer d'une nouvelle proposition de loi du socialiste Robert Navarro qui sera débattue le 30juin. Ce texte est très édulcoré et ne convient pas aux associations qui demandent le retour au texte du député Armand Jung. Nous attendons de voir ce que le ministre va proposer. Si c'est pour confirmer l'existant sans droit nouveau dans l'enseignement, les médias, ce n'est pas la peine. Il faut une politique volontariste».

11)

Publicat en directe.cat dissabte 11 de juny del 2011

Tremosa demana a Brussel·les que garanteixi el dret a rebre ensenyament en valencià

Denuncia davant la Comissió Europea l'eliminació de l'educació en la llengua pròpia per part del govern de Camps

L'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa, ha demanat a la Comissió Europea (CE) que intervingui i prengui mesures per garantir el dret a rebre ensenyament en valencià després que el govern de Francisco Camps hagi anunciat la supressió de les línies en valencià per passar a un model únic d'educació trilingüe en castellà, anglès i valencià. Tremosa, en col·laboració amb el Bloc Nacionalista Valencià i Escola Valenciana, ha preguntat a la CE 'quines mesures pensa prendre perquè els ciutadans valencians segueixin gaudint de les mateixes garanties i facilitats d'accés a les llengües minoritàries que la resta de ciutadans europeus'.
 
L'eurodiputat també ha demanat a la CE que expliqui si li sembla que el retrocés que aquesta mesura suposarà en l'ús del valencià a l'ensenyament del País Valencià 'respecta l'esperit de la Carta Europea de llengües regionals i minoritàries'.

Segons exposa Tremosa, el projecte de decret presentat pel conseller valencià d'educació suposa 'una clara reducció del percentatge d'ensenyament en valencià a un màxim que mai podria superar el 50%', el que suposa la pràctica eliminació de la immersió lingüística al País Valencià.
 

 12)

Demà en InfoMigjorn Cap de Setmana
 
Sumari
 
1) Eugeni S. Reig - alborç
 
2) Eugeni S. Reig - ¿Com parlem els alcoians?
 
3) Màrius Serra - Encalar?
 
4) Antoni Llull Martí - Controlar, un mot imprescindible?
 
5) Pau Vidal - Bòfia
 
6) Pere Ortís - La parla de l'Urgell (Lletra U)
 
7) Joan-Lluís Lluís - D'un combat perdut contra una francesa d'Albí
 
8) Amb cara i ulls. Diccionari de dites i refranys sobre l'ull
 
9) Articles de Gabriel Bibiloni
 
10) Apel·les Mestres - LA MEVA LLENGUA
 
11) Ramon Sangles i Moles - A l'escola, s'hi escolta o s'hi xerra?
 
12) Joan Tudela - Comunicació presencial: factors globals
 
 
Si voleu rebre el butlletí InfoMigjorn Cap de Setmana heu de manifestar-ho explícitament en un missatge electrònic que heu d'enviar a l'adreça infomigjorn@telefonica.net en el qual heu de fer constar el vostre nom i cognoms i l'adreça electrònica on voleu rebre'l.
 
El preu de la subscripció al butlletí InfoMigjorn Cap de Setmana corresponent a l'any 2011 és de 25 euros.
 
Els nous subscriptors podreu llegir tots els butlletins d'InfoMigjorn Cap de Setmana que s'han publicat fins ara.
 
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
 
InfoMigjorn és un butlletí que distribueix missatges informatius relacionats amb la llengua catalana, com ara:
– Retalls de notícies de premsa.
– Articles, publicats o inèdits.
– Informacions sobre seminaris, congressos, cursos, conferències, presentacions de llibres, publicacions de revistes, etc.
– Ressenyes de llibres, publicades o inèdites.
Així com altres missatges informatius relacionats amb sociolingüística, gramàtica històrica, dialectologia, literatura, política lingüística, normativa, etc.
 
Us preguem encaridament que feu arribar aquest missatge als vostres coneguts a fi que l'existència del butlletí InfoMigjorn siga coneguda per la quantitat més gran possible de persones interessades en la llengua catalana.
 
Enviat pel servei Sala de premsa de DRAC telemàtic http://drac.com
 
PROTECCIÓ DE DADES. En virtut de les lleis vigents en matèria de protecció de dades (LOPD) us informem que us hem enviat aquest correu utilitzant les dades de contacte que ens vàreu facilitar en el seu moment i que vàrem incorporar al nostre arxiu. Teniu dret a sol·licitar l'accés, la modificació o la cancel·lació de les vostres dades, incloent-hi l'adreça de correu electrònic, del nostre arxiu. Podeu contactar amb nosaltres enviant un missatge a l'adreça infomigjorn@telefonica.net  Si voleu donar-vos de baixa, cliqueu ací